2015 m. gruodžio 29 d., antradienis

Sniegas užklupo mus nepasiruošusius

Arba bent jau taip atrodo šiomis dienomis mieste - mašinos šliaužo, slenka kaip dyzelinės sraigės, žmonės slidinėja šaligatviais. Net ir Zuokas nepasakė kas kaltas, o ir nepasakys - žiemos tokios pat nykios buvo ir jo valdymo dešimtmečiais.
Ar perskaitėt kalėdinę knygą? Aišku, kad ne. Galvojat, kad neprireiks o ir išvediškai nemokat. Ką jau darysi.
Nusprendžiau, kad reikia šiek tiek naudingos informacijos suteikti, kaip kovoti su žiema keliuose. Nes keliai, žiema ir automobiliai ne visada suderinami, o ir pasiruošimas šūdinom situacijom atitinka šio tinklaraščio idėją - jeigu visi apsivysim savo automobilius apie stulpus, kas mūsų ekonomiką kels ir gynubos ir puolimo temas vystys 2016?


Nerašysiu čia kaip automobilizmo ekspertai - visi jų patarimu esat girdėję ir skaitę. Beveikvisi jie išversti iš kitų straipsnių skirtų šalims kurios turi midle of nowhere. Pasistengsiu nušviest viską kaip yra iš tikro.

Visų pirmą - ką reikia turėt automobilyje žiemą:
  • Žiemines padangas jeigu jūs vienas iš tų durnių, kurie vžinėja žiemą vasarinėmis padangomis, nes gal nepagaus, gal neužsimušiu, o vistiek mašina žmonos, o ji vien mieste važinėja, tai gal jūs geriau emigruokit greičiau ir skuskit žuvį toliau šalyse su vairu kitoje pusėje nes ten ir padangų keist nereikia.
  • 2 ledo gramdytuvus kam du? - nes jei beskusdami ledą vieną nulaušite, pabaigsite skusti su kitu ir nevažiuosit kaip padugnės prasiskutę tik pusę mašinos, o būsit kaip žmonęs kelyje. IR gerai valykit langus - nieks taip nepadidina aklosios zonos kaip neskusti galini durelių langai. Jei neskutat ir važiuojat tikėdamiesi, kad nieko nebus - žuvys laukia jūsų.
  • Žieminio langų ploviklio pakankamai Nes jis visada pasibaigia blogiausiu metu - saulėtą dieną užmiesčio kelyje pilname mašinų ir apipiltame druska. Matomumas dingsta iškart, saulė pačirškina į akis ir jūs jau griovyje arba slenkate ant 50, o tada visi lenkia ir dar labiau užtaško jūsų langą.
  • Virvė Ne, ne pasikorimui iš piktumo, o normali tempimo virvė. Pageidautina normali, su kuria bent kartą temptas automobilis ir ji nenutrūko. Ir nusipirkę virvę pasitikrinkit ar ji gerai užsikabina už tempimo kilpų tiek priekyje tiek gale t.y. kablio užraktas peršoka per kilpą. Jūs nenorit per savo gerumą tempdami kokią merginą iš griovio su jos fiestą pamatyt, kaip kablys atsisega nuo jūsų mašinos ir skrenda jai į priekinį langą. Dėl tos pat priežasties kai jus kas temps, visada virvę prie tempiančios mašinos sekit patys.
  • Tempimo kilpa Geresnės mašinos šiais laikais turi įsukamas kilpas. Visų pirmą - pasitikrinkit ar kai pirkot mašiną pardavėjas jos nenukniso, antra pasitikrinkit ar ji ne garaže, o bagažinėjė, visų trečia - pasižiūrėkit kur ji įsisuka - čia ne juokas, kartais rasti tai vietai reik instrukcijos. Virvės kablio tikimas galioja ir įsukamai kilpai - pasitikrinkite. 
Su šiais daiktais turėtumėte daugiau mažiau išgyventi žiemą. Dabar dalykai, kurių turėti nebūtina, o ir kartais nereikia:
  • Užvedimo laidai Laidai yra simbolis žmonių, kurie neprižiūri savo mašinos. Normaliam automobiliui laidų nereikia. Tikrai. Laidus turi tie, kas perka akumuliatorius iš Norfos ir kai servise pasako kad neveikia 2 pakaitinimo žvakės atsako "Nu tai ką - taigi dar DVI liko". Jei žiemą rytais automobilis nesiveda - nusipirkit naują akumuliatorių, o ne užvedimo laidus. Jei vistiek nesiveda - važiuokit taisyt. Jei jau norit juos turėti - pirkit brangiausius ir storiausius kokius rasit (ne maisto prekių parduotuvėje) nes NIEKAS taip nedegina rankų kaip kaistantis šlamštinis užvedimo laidas kai jį atjunginėji nuo akumuliatoriaus. Ir nesumaišykit polių ryto tamsoje nes bus irgi nieko gero. 
  • Kastuvas Optional daiktas, galit įsimest kai trenkiatės kur giliai, bet pastoviai vežiotis nelabai yra reikalo.
  •  Spynelių atirpidymo skystis O šitą reik nešiotis kišenėje, rankinuke arba laikyti namie - kai užšals spynelės ir jis bus viduje vistiek nieko nepadės, esit nusipirkt naujo ir taip pavasarį visa mašina bus primėtyta tų buteliukų.
Orientuokitės pagal situaciją ką reikia turėti. Jei važiuosit į Dzendardukų seniūnaitijos Kalintros kaimą - ruoškitės vienaip, jei važiuosit latės į kavinę - ruoškitės kitaip.

Keli dar lifehackai, kad žiemą nebūtumėt tas, kuris vykdo kenkėjišką veiklą kelyje:
  • Pasitikrinkite stabdžius Atrodo kas tie stabžiai žiemą - taigi važinėjam lėtai, gražiai, laikomės atstumo. Faktas kad ne visi, taigi reik žinot, kas vyksta kai slidu, nes ant slidžios dangos stabdžių balanso nebuvimas gali baigtis 180 laipsniu ir grioviu. O kaip patikrinti - nieko sudėtingo - išsirinkit kokį užkaborinį parkingą kur būtų lygus apsnigtas asfaltas ir nebūtų kitų mašinų, pasibėgėkit šiek tiek (30 - 40 kokių) ir kirskit per stabdžius lyg ant kelio būtų išbėgęs visas vaikų darželis. Jei automobilis slysta (be ABS) arba kvarkdamas ABS garsu stabdo ir važiuoja tiesiai, viskas daugiau mažiau ok. Sustoje išlipkit ir užmeskit akį į stabdymo kelią - ar visi ratai palieka vienodą ar panašų pėdsaką. Jei kuris pradeda stabdyt anksčiau ar vėliau (šliužė ilgesnė ar trumpesnė žymiai), pakartokit testą ir jei tas pats - servisas ar garažas jūsų ateityje, nes jūs nenorit pakartot tokio manevro autostradoje prie 110 kai koks parazitas persirykiuos prieš jus. Jei automobili bandant slysta skersas iškarto - remontuokit skubiai nes nusiraškysit ir net nesuprasit, kas buvo. Ir perdauk nesidraskykit testuodami nes aš neprisiimu jokios atsakomybės už tai, kad įčiuošit į bordiurą ar policija susems už chuliganišką vairavimą. 
  • Pasitikrinkite oro slėgį padangose ir prisipūskite pagal reikalvimus, nes prisukot su visais ratlankiai, ir atsirodė kad nesusiploje tai ir geros. Apytuštės padangos tikrai neprideda sukibimo ir vardymo tikslumo.
  • Pasitkrinkite ar kas nekybo po automobiliu visi atsikabinę daiktai - buferių apačios, duslintuvų apaugos, rankinio stabdžio trosai ir Lambda zondų laidai bus labai sėkmingai nudraskyti per pusnis ir provėžas kiemuose. Geriau prisiršti kas kybo dabar, negu paskui taisyti gedimus. 
  • Pažiūrėkit ar ratai neperveržti Jei patys dėjot, patys ir nuimsit, bet servizai kartais persistengia su oriniais raktais ir paskui tenka stovėt su kinišku sulūžusiu raktu rankoje. Žiemą padangą pramušti lengva, o pasikeisti bjauru, ypač jei negali jos nuimti. Apie tai, kad nesivežiotumėt mašinoje kiniško rakto ratams manau priminti nereikia. 
  • Pasižiūrėkit ar batai nestringa tarp pedalų Juokiatės dabar - juokitės juokitės, bet vistiek pasitikrinkit - žiemą kai kurie pasikeičia kilimėlius į guminius - protinga ir švaru, bet koja jais neslankioja kaip audiniu. Pridėkit dar sunkius ir kibius žieminius batus ir gali būti, kad koja taip ir liks ant stabdžio ar aksleratoriaus kokį kartą. Pasibandykit prieš važiuodami - lengviau persimauti batus negu krapštyt oro pagalvę iš burnos. 
  • Visada važinėkit su šviesomis ir visada nusivalykit žibintus Ne veltui tai parašyta eismo taisyklėse. Žiemą matomumas keitaliojasi dažnai, stabdžių žibintus uždrebia sniegas ir užneša druska, o užmiestyje dar ir saulė akina klaikiai. Kartais tie žibintia tėra visnintelis dalykas ką mato kitas vairuotojas net ir šviesią dieną.
  • Nusivalykit numerius Nes už tai gauti baudą yra LABAI nefaina, bet dėja labai lengva.
Dar galima rašyt ir rašyt, bet pakaks ir tiek. Skaitykit, permanykit ir būkit saugūs kelyje. 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą